Thursday, December 29, 2011

Sayang


Hati ini akan berbunga
Apabila setiap kali awak
Panggil saya "SAYANG"
Setiap hari pon saya tak kisah
Sebab saya tak pernah jemu





p/s : =')

Wednesday, December 21, 2011

Seach .




I might not understand ,
Why I choose you to be the one in my heart .

I might have met many people ,
But it must be you eventually ,
The other pair of mine .

Love ,
Is not only a coincidence .

Love ,
Can connect you and me .

Only inside of me could know that 
who is the one in my dream .

You're the one that I have been waiting for ,
Because my heart is begging for ,
Because my heart is calling for .

I was born to your forever ,
It's because my heart never confused .
It's certain that you are the only one .

There are not many reasons ,
It just because my heart loves you .











p/s : And I found you Qayyum =')

Monday, December 19, 2011

Can you hear it ?

Can you hear that ?
My heart is telling you 'I Love You'
But I cannot reveal my true felling to anyone .

Can you hear it ?
My heart is still waiting for you to open ,
And I could only hope you will know ,
That I'm the one here to love you .

I'm begging you please know it
someday .








p/s : I Love You , QAYYUM   =')

Friday, December 16, 2011

Restu ?

Ibu ,
Ibu ,
Ibu ,
kemudian baru bapa .

Fahamkan maksud aku ? Bukan itu masalahnya .

Mereka yang telah menjaga kita dari kecil sampai la kita dewasa . Susah sangat ke kita nak dengar cakap mereka . Sedangkan mereka sentiasa menurut kemahuan kita . Hurm . Fikirlah wahai anak .

Restu daripada mereka amatlah penting dah berharga . Kan ? Apa yang cuba kita lakukan di atas muka bumi Allah nie . Semuanya perlukan restu dari mereka . Kalau tak . Tak berkat juga kan ?




p/s : Hargailah mereka selagi masih hidup =)


Wednesday, December 7, 2011

LAGU YANG BUAD AKU SEBAK SEPANJANG HARI !


U-Kiss - 0330
peminat k-pop mesti tahu lagu nie kan ? dengan alunan music dia . Haish . tersentuh hati nie . lebih-2 lagi bila tengok klip video dia . kesian dongho [kotnamadia] bila dia teringat kan kekasih dia yang dah takda tu . haish . tak sanggup aku .



B2st or Beast - Fiction
yang nie lagi satu . menangis hati nie . dok layan sorang-2 dalam bilik . lirik dia kalau korang faham memang sedey juga . macam lagu 0330 tadi . apa perasaan korang kalau semua kisah cinta korang tu cuma kisah dongeng [fiction] . mesti sedey kan .



p/s : sekadar berkongsi

wordless wednesday [nak nangis puas-2]

Friday, November 18, 2011

BENCI ?!

Aku ingat kau dah berubah .

Belom lagi rupanya .

Takpa la .

Aku tak harap pon kau berubah .

Aku malas nak campur lagi hal kau .

Tapi kau jangan la ganggu hidup aku eh .

Penat dah .

Thanks !


Friday, November 11, 2011

11/11/11 !!!


takda apa pon yang aku nak kasi tahu .
just tarikh nie cantikkan ?
^^
bestnya sapa yang kahwin pada tarikh nie . HOHO ,
tak pon couple pada tarikh nie .
ouhyeah ! hari nie bufday one of my brother .
AHMAD SHAHMI
&
boleh dikatakan kawan aku la juga .
MUHAMMAD NAZIRUL IFFAT
best nye !

Sunday, November 6, 2011

Peringatan untuk kita semua .

Jika SEDIH jangan pendam dalam hati . Ada ALLAH tempat BERBAGI .

Jika MARAH jaga fikiran dan hati . Ada ALLAH tempat MENENANGKAN DIRI .

Jika SUSAH jangan merasa pilu . Ada ALLAH tempat MENGADU .

Jika GAGAL jangan berputus asa . Ada ALLAH tempat MEMINTA .

Jika BAHAGIA jangan menjadi lupa . Ada ALLAH tempat MEMUJA .

Jika SENDIRI jangan merasa sepi . Ada ALLAH yang MENGAWASI .



INGAT ADA ALLAH DI SETIAP WAKTU KITA








p/s : anda tidak pernah bersendirian .

Friday, October 28, 2011

PLAY ME THAT SONG BABY !

YEAH !

MAINKAN LAGU TU SAYANG .

SAYA SUKA .

MAIN LAGI DAN LAGI .

SAYA TAKKAN JEMU .







p/s : i love you like a love song baby . ^_^

Susah ke nak berterus terang ?

Kalau sayang cakap sayang .

Kalau marah cakap marah .

Kalau sakit cakap sakit .

Kalau sedih cakap sedih .

Kalau suka cakap suka .

Kalau benci cakap benci .

Kalau menyampah cakap menyampah .

Kalau cinta cakap cinta .

Kalau merana cakap merana .

Kalau rindu cakap rindu .



SUSAH SANGAT KE NAK BERTERUS TERANG .
LEBIH BAIK CAKAP SEKARANG .
KAU TAHU TAK PERBUATAN KAU TU BUAD ORANG SEKELILING KAU RISAU ?
JANGAN LAH NAK BERAHSIA SANGAT .


p/s : aku sayang kau . Itu je yang aku boleh cakap sekarang ###

Monday, October 24, 2011

It's Up To You !!!

One song can spark a moment ,
One flower can wake the dream .
One tree can start a forest ,
One bird can herald spring .

One smile begins a friendship ,
One handclasp lifts a soul .
One star can guide a ship at the sea ,
One word can frame the goal .

One step must start each journey ,
One word must start each prayer .
One hope will raise our spirits ,
One touch can show you care .

One voice can speak with wisdom ,
One heart can know what's true .
One life can make the difference ,

You SEE ? It's Up To YOU !





p/s : percaya diri kau kawan .

Thursday, October 20, 2011

I Wish You Were Here ='(

Yes !
I wish you were here .
I miss you damn much .


I can be tough
I can be strong
But with you , it's not like that at all

There's a girl
Who gives a shit behind this wall
You've just walked through it

And I remember all those crazy things you said
You left them running through my head
You're always there , you're everywhere
But right now I wish you were here .
All those crazy things we did
Did't think about it , just went with it
You're always there , you're everywhere
But right now I wish you were here

Damn-3
What I'd do to have you
Here-3
I wish you were here .
Damn-3
What I'd do to have you
Near-3
I wish you were here .

I love the way you are
It's who I am , don't have to try hard
We always say , say like it is
And the truth is that I really miss

All those crazy things you said
You left them running through my head
You're always always there , you're everywhere
But right now I wish you were here .

All those crazy things we did
Did't think about it , just went with it
You're always there , you're everywhere
But right now I wish you were here

No ! I don't wanna let go
I just wanna let you know
That I never wanna let go












#p/s : i just wanna you here boo ='(

Boleh Tak Awak Buad Saya Senyum Setiap Hari ?

saya ada nota untuk awak !

jangan lupa tau .
senyum demi saya .
awak tahu kan kenapa ?


Awak dah senyum .
Bagos la .
Senang hati saya .


TAPI ...

Boleh tak awak buad saya senyum .
Macam mana ?
Awak pon tahu kan .
=)



# p/s : just say its . jangan di pendam .


Monday, October 10, 2011

Cinta Saat Muda !

Oh jiwa muda !
Mudah untuk bercinta ,
Mudah untuk putus juga ,
Hidup di dunia ini hanya sementara ,
Pencarian cinta di hati janganlah berhenti .


Hey jiwa muda !
Cepat kejar cinta ,
Indahnya bercinta saat muda ,
Indahnya bercinta di dunia ,
Indahnya bercinta sampai tua ,
Kerana cinta masa muda adalah cinta paling indah . .


Oh jiwa muda ,
Janganlah kau mudah menyerah ,
Lakukan semua demi cinta .


Hey jiwa muda !
Pertahankan cinta mu ,
Cinta bukan permainan belaka ,
Cinta harus kita jaga ,
Cinta memang takkan pernah habis ,
Menghiasi jiwa untuk selamanya ,

Itulah cinta masa muda !


Saturday, October 8, 2011

I LOVE MY MOM ^__^

Hey you !
Yes you .
I Love You MOM !
She's my mom , my mama , my mak , my ummi , my ibu , my love , and my HEART
hari-2 dapat kiss dari dia
hari-2 dapat hug dari dia

ini dia SUPERMAK saya dan saya SAYANG dia .




p/s : She is Pn . Roziah binti Md Derus . =)

Thursday, October 6, 2011

1 , 2 , 3 , still count .

satu ,
dua ,
tiga ,
empat,
lima ,

Haish ! mana boo nie ? menyorok sampai mana tu ? buu dah rasa ...

sakit sampai bergolek-2 atas katil .

merajok sampai muncungkan mulut and kembongkan pipi .

rindu sampai nak moody dengan diri sendiri .

geram sampai marah orang yang tak kene mengena pon .

sayang sampai setiap pagi and malam kene tenung muka dia .

Wednesday, October 5, 2011

Sayangnya Allah pada kaum perempuan !!!

Sayangnya Allah Pada Perempuan


Siapa kata jadi perempuan tu SENANG

Nak kena tutup sana, tutup sini

Tengok budak lelaki, pakai baju pagoda pon orang x bising

Perempuan, stoking pon kena pakai

Cuba suruh budak lelaki jadi perempuan satu hari

Komfem x tahan bertutup semua

Tapi, perempuan cool jek

Tengah panas pon boleh lagi pakai jubah, hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Tiap2 bulan, mesti ada penyakit

Nak pergi kelas pon susah

Kalau boleh, masa tengah jalan tu nak jek meraung sbb sakit

Cuba tengok budak lelaki , selamber jek

Kadang2 setahun sekali pon susah nak dapat sakit

Tapi, perempuan hidup berpuluh2 tahun dgn penyakit tiap2 bulan, survive jek

Tengah2 sakit pon boleh senyum lagi sampai orang pon x perasan yg dia sakit

Hebat kan perempuan

Siapa kata jadi perempuan tu senang

Hati ni Allah jadikan lembut betul

Cepat jek sensitif

Cuba tengok orang putus cinta

Selalu perempuan yg paling susah nak lupa

Lelaki lepas putus cinta cepat jek pasang baru

Cuba pergi wayang tengok cerita hindustan

Siapa yg paling teruk menangis

Perempuan kan?lelaki boleh gelak2 lagi

Lembut tak lembut hati perempuan

Tapi dengan hati yg lembut tu perempuan dapat mengkagumkan lelaki

Hebat tak perempuan?

Disebabkan susahnya nak jadik perempuan ni lah, ramai perempuan yg merajuk Dengan Allah

Diorang cakap, Allah x adil

Kenapa Allah lebihkan lelaki

Kenapa perempuan kena dengar cakap suami

Kenapa syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Padahal jadi perempuan tu sangatlah susah

Bak kata orang, nak jaga 10 anak lelaki, x susah macam nak jaga sorang anak perempuan

Dan disebabkan perasaan negatif dekat Allah ni, ramai perempuan2 kat luar sana yg bebel

Diorang pakai pakaian yg tidak menutup aurat dengan alasan, 'lelaki x payah tutup pon'

Diorang berani bertepuk tampar dengan lelaki

Diorang sanggup gadaikan diri diorang sbb percaya dengan janji manis kekasih yg busuk hati

Kesian kan kat diorang

Disebabkan fikiran yg negatif terhadap Allah, diorang sanggup rosakkan diri diorang

Diorang cakap diorang buat macam tu sbb Allah x adil

Persoalannya sekarang

Betul ke Allah x adil dengan perempuan

Betul, syurga perempuan terletak di bawah kaki suami

Tapi, cuba ingat balik, syurga seorang anak lelaki terletak di bawah kaki siapa Kalau bukan kaki ibunya

Betul, isteri kena ikut cakap suami

Tapi, seorang anak lelaki kena taat pada ibunya 3 kali lebih utama daripada ayahnya

X adil lagikah Allah pada perempuan

Allah bukan setakat adil, tapi Allah tu sangat sayang kat perempuan

Untuk lelaki, syurga isterinya terletak di bawah kakinya

Kalau paling banyak dia ada 4 orang isteri

Cuma ada 4 orang yg syurganya bergantung pada seorang lelaki tu

Tapi perempuan, ditakdirkan ada 15 orang anak lelaki

Bermakna ada 15 orang yg syurganya terletak pada seorang perempuan tu

MashaAllah, hebatnya perempuan kan

Kenapa perempuan hebat? sebab kasih sayang Allah yg jadikan kita hebat

Cuba dengar pula lagu2 yg berkumandang dekat radio

Banyak lagu pasal perempuan kan

Contohnya macam lagu SUMAIYYAH,

Jarang kita dengar lagu pasal lelaki

Sayang x sayang Allah tu dekat perempuan, sampai perempuan dikasihi macam Tu sekali dekat dunia

Tengok pula, bila seorang lelaki berjaya...

Orang akan cakap:

'Disebalik kejayaan seorang lelaki terdapat seorang perempuan di belakangnya'

Kita x pernah dengar orang cakap:

'Disebalik kejayaan seorang perempuan terdapat seorang lelaki di belakangnya'

Kan? Hebat x Allah jadikan perempuan tu

Masih x adil lagikah Allah dekat perempuan

Allah sebenarnya terlampau adil dekat perempuan

Sampaikan disebabkan susahnya nak jadi perempuan ni

Perempuan senang nak masuk syurga

Tengok hadis ni:
"Apabila seorang perempuan mendirikan sembahyang lima waktu, berpuasa sebulan (Ramadhan), menjaga kehormatan dan taat kepada suami, dia akan disuruh memasuki syurga melalui mana-mana pintu yang dia sukai."
(Hadis Riwayat Ahmad)
X adil lagikah Allah dekat perempuan

Oh perempuan, sedarlah

Betapa sayangnya Allah dekat kita

Betapa cintanya Allah dekat kita

Tapi, kenapa kita nak rosakkan diri kita kerana fikiran2 negatif yg x berasas dekat Allah

Allah jadikan perempuan tu sebagai hiasan dunia

Bayang, dunia yg besar ni, dunia yg cantik ni, kita jadi hiasan

Dan seindah2 hiasan tu adalah wanita solehah

Kesiannya dekat kita kalau kita tolak untuk jadi seindah hiasan kan

Sekadar perkongsian bersama

~ Wahai kaum adam.. Hargailah wanita yg sentiasa berada disisimu.. Bimbinglah dia, Kalau silap langkahnya, Adam pun turut dapat nama di akhirat kelak.. Adam tegur Hawa dengan cara yang baik dan kena dengan caranya.. Didiklah dia menjadi wanita solehah krn dia adalah dari tulang rusukmu.. Lindungi dia dari fitnah dunia.~

Bukankah Hawa dicipta daripada tulang rusuk Adam untuk disayangi dan dilindungi




saya share daripada seorang kawan

sharing is loving
want some love? share some love too!
:)

entry nie aku amik daripada one of my friend in blog . kalau nak baca enrty dia yang best-2 . just KLIK sini . CHUNYUNYIBANYAKBUNYI